کد خبر: ٩٥٦٧٢/ ١٤:٣٨ - چهارشنبه ٢٠ آذر ١٣٩٨/ تعداد بازدید: 725
چاپ
ارسال به دوست
گروه خبری RSS, مدیریت تحول- نوسازی و مطالعات کاربردی
برگزاری کارگاه 7 گام طلایی در استقرار نظام پیشنهادها ویژه مدیران
کارگاه 7 گام طلایی در استقرار نظام پیشنهادها ویژه مدیران با مشارکت دبیرخانه ملی نظام پیشنهادها روز سه‌شنبه 19 آذر 98 در سالن حکیم ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

گالری تصاویر

به گزارش روابط عمومی مدیریت تحول، نوسازی و مطالعات کاربردی، این کارگاه با هدف افزایش دانش مدیران در خصوص مکانیزم‌های اجرایی و استقرار و نگهداشت نظام پیشنهادها، فرهنگ‌سازی و گسترش مدیریت مشارکتی برگزار شد.

در ابتدا دکتر محمود بیگلر؛ معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع به اهمیت دوره‌های آموزش توانمندسازی مدیران اشاره کرد و یکی از این موارد را نظام پیشنهادها دانست که می‌تواند بخشی از مشکلات دانشگاه را برطرف کند.

سپس مدرس کارگاه دکتر محمد ولدخانی، مدیر گروه منابع انسانی پژوهشکده مطالعات توسعه، به بیان اهمیت پیشنهادگیری از همه کارکنان اعم از اساتید و کارکنان دانشگاه در جهت اداره بهتر، کاهش تعارض، ارتقای سطح رضایتمندی کارکنان و شهروندانی که به عنوان ارباب‌رجوع به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه مراجعه می‌کنند از طریق کاهش خطاهای پزشکی، افزایش کیفیت و کمیت خدمات و آموزش، پرداخت.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه اغلب کارکنان دانشگاه دارای سطح تحصیلات لیسانس و بالاتر هستند؛ این نشان می‌دهد که هرم سازمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیانگر یک سازمان دانشی است و خدماتی که به شهروندان داده می‌شود،  بایداز استاندارد برخوردار باشد. پس با توجه به این موارد، باید شرایط دانشگاه نیز متفاوت باشد.

 دکتر ولدخانی در بخش اول کارگاه، پیشنهاد را به عنوان هرگونه فکر و ایده‌ای که از سوی فرد یا گروهی ارائه شود و با پیاده‌سازی آن بتوان سازمان را در تحقق حداقل یکی از اهدافش کمک می کند دانست و در ادامه به ارائه مباحث تئوریک شامل تبیین مفهوم پیشنهاد (تعریف، دامنه، محدوده و (… معرفی نظام پیشنهادها (چیستی، ارکان، فرآیندها، مأموریت و (… تشریح کاربری و اهداف استقرار نظام پیشنهادها در سازمان‌ها پرداخت گفت: برخلاف تصورات عام پیشنهاد شامل شکایت، درخواست، سؤال، دستور، انتقاد، گزارش، پیش‌بینی و حتی اعلام نیاز نیست. نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها یک ابزار مدیریتی است که هدف آن استفاده بهینه از قدرت تفکر و خلاقیت انسان‌ها برای تحقق کامل‌تر اهداف سازمان و مدیریت است.

وی افزود: هر سازمانی می‌تواند استقرار نظام پیشنهادها را با دریافت پیشنهادهای کایزنی یا همان پیشنهادهایی با بهبود کوچک و مستمر شروع و بر روی خلق پیشنهادهای اثربخش که تأثیر به سزایی خواهند داشت،تاکيد کند.

بخش دوم کارگاه به صورت طوفان فکری در قالب 7 گروه شامل رهبری، آموزش و توان‌افزایی، تبلیغات و فرهنگ‌سازی، سازماندهی، مدیریت سیستم اطلاعاتی، انگیزش و فرآیندها به عنوان گام‌های اساسی استقرار و پیاده‌سازی نظام پیشنهادها و معرفی یک نفر به عنوان نماینده گروه برگزار شد و اعضا به هم‌اندیشی پیرامون دلایل نبود مشارکت مطلوب همکاران پرداختند و سپس نتایج هر گروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه وی با تأکید به جایگاه مشورت و پیشنهاد  در دین مبین اسلام به ضرورت اهمیت بیشتر به نظام پیشنهادها  و ارائه پیشنهادهای سازنده که برگرفته از فکر، دلیل و منطق علمی است اشاره کرد.
در پایان دکتر مسعود امانلو به عنوان دبیر نظام پیشنهادهای دانشگاه، به جمع بندی کارگاه باتوجه به راهکارهای برآمده از طوفان فکری پرداخت.
خبرنگار: مریم شعبانی
عکس: محمد پسندیده

انتهای پیام / *
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
کاربر مهمان
1398/09/28 9:58
0
0
امیدواریم اینگونه کارگاه های متفاوت و کاربردی علاوه بر مدیران برای کارشناسان نیز برگزار گردد. با تشکر
کاربر مهمان
1398/09/23 12:11
0
0
با تشکر از آقای دکتر بیگلر و همکاران مدیریت تحول از برگزاری کارگاهی نتیجه محور با روش طوفان فکری و رسیدن به راه حل های خلاقانه.
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد

#